Selamat datang ke blog batch Evolution95 (Batch SMSJ 2008-2012), laman web umum bagi batch Evolution95.

Monday 28 January 2013

Biasiswa dan Pinjaman Kewangan untuk Melanjutkan Pelajaran di IPT (2013)

Assalamualaikum dan selamat tengah hari, semua Evorian!
Sementara menunggu keputusan SPM keluar ni, marilah kita bersama-sama menjenguk sebentar mencari tajaan untuk pembiayaan kita di IPT.

Di bawah ini adalah antara senarai biasiswa, tajaan dan pinjaman kewangan yang Admin telah buat research di internet. 

Harap senarai-senarai biasiswa di bawah ini dapat membantu anda semua mendapatkan tajaan. 

Pesan Admin:kalau ada tajaan yang tidak termasuk dalam senarai di bawah, harap boleh beritahu kami nama dan URL penaja di ruangan komen.Sebarang kesilapan dan kesalahan maklumat harap maaf dan sekali lagi peringatan, penilaian dan tindakan sendiri untuk menyemak kembali link-link rujukan amat dihargai. TQ. 

Agensi Tempatan:
Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
Majlis Amanah Rakyat (MARA)
Yayasan Pelajaran MARA 

Pinjaman Boleh Ubah MARA (Lepasan SPM)
Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) 

Biasiswa Sukan KPT
Kementerian Belia dan Sukan (KBS)
Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI)
Kementerian Pertahanan

Skim Latihan Tenaga Pengajar Teknikal
Biasiswa Perguruan Persekutuan
Tawaran Biasiswa Mesir MAIWP
PTPTN


Agensi Yayasan Negeri:
Yayasan Wilayah Persekutuan
Yayasan Perak
Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor
Yayasan Selangor
Yayasan Negeri Sembilan
Yayasan Melaka
Yayasan Pahang
Yayasan Sarawak
Kumpulan Yayasan Sabah
Lembaga Biasiswa Negeri Kedah
Yayasan Pelajaran Johor
Yayasan Terengganu
Kumpulan Wang Biasiswa Negeri Perlis
Tabung Amanah Pinjaman Penuntut Pulau Pinang
Yayasan Kelantan
Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka

Tabung Kerajaan Negeri Perak
Biasiswa Sarawak Tunku Abdul Rahman
Biasiswa Yayasan Sultan Iskandar 
Tajaan Biasiswa Kerajaan Negeri Sabah 
Bantuan Pendidikan Zakat Selangor 


Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC):
Yayasan Khazanah
Yayasan Telekom (TM)
Petronas
Bank Negara
Yayasan Proton
Yayasan FELDA
Yayasan Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Creative Industry Lifelong Learning Programme

Suruhanjaya Sekuriti
Agensi Lain:

Bantuan Pelajaran Tunku Abdul Rahman
Yayasan Bank Rakyat
Taylor's Universiti College
Maybank Foundation Scholarship Award
Anugerah Biasiswa Tempatan Great Eastern
Biasiswa Serantau CIMB
Biasiswa Sarjana Muda Tempatan OCBC
Yayasan Hong Leong
Universiti Multimedia
Fairview International School, Kuala Lumpur
ASTRO
HSBC
MAXIS
Yayasan Chemical Company of Malaysia (CCM)
UEM Group Berhad
United Malacca Berhad
Utusan Group
Yayasan Sime Darby
American Malaysian Chamber of Commerce (AMCHAM) and the Malaysian-American Commission on Educational Exchange (MACEE)
The Star
Kuok Foundation Berhad
GAB Foundation
Sin Chew Daily
Yayasan Tunku Abdul Rahman

GAMUDA BERHAD
Dana Pendidikan Karangkraf
Tabung Biasiswa MNRB
Shell Malaysia Scholarship
Pelajar IPT:
Biasiswa Khas Tenaga Akademik IPTA (BKTA)
Skim Latihan Tenaga Pengajar Teknikal (SLTP)
Biasiswa Sukan
Bantuan Kewangan Pelajar Asasi IPTA (Asasi)
Bantuan Kewangan Pelajar Kolej Komuniti (BKPKK)
Tabung Pinjaman Pelajaran (TPP)

Orang Kelainan Upaya (OKU):
Bantuan Kewangan Orang Kelainan Upaya (OKU) di IPT
Bantuan Kewangan Program Pendidikan Khas Politeknik

2 comments:

  1. Anda dipersilakan untuk ACCESS LOANS FIRM di sini, kami memastikan Anda mendapatkan pinjaman terbaik untuk bisnis Anda atau membayar tagihan Anda. Jawab saja beberapa pertanyaan sederhana dan penuhi persyaratannya. Hubungi kami sekarang untuk pinjaman 3% untuk semua pinjaman, mudah, cepat, dan aman. Melalui email: accessloansfirm@gmail.com

    PINJAMAN TERSEDIA YANG KAMI TAWARKAN ADALAH;

    * Pinjaman Pribadi dan Pinjaman Perumahan,
    * Renovasi rumah dan tagihan Rumah Sakit
    * Pembesaran Bisnis
    * Refinancing Ekstensi Pertanian dan Penambangan Emas
    * Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
    * Pinjaman Bisnis dan Pinjaman Investasi

    INFORMASI KONTAK ADALAH;

    KANTOR KEPALA (accessloansfirm@gmail.com)

    WHATSAPP: +12342018860

    Pinjaman yang baik dimulai dengan Pinjaman yang lebih baik

    ReplyDelete
  2. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete